19. 4. 2020

Jedna z nedělí

Ahojte,

ono fakt platí, že když máte chuť psát na blog tak si hned sednout k počítači a pustit se do toho.  Dnes ráno jsem se vzbudila s tím, že vám musím napsat další povídací článek, ale říkala jsem si udělám napřed to a to, no a teď je po obědě, já mám za sebou kafe a zákusek a zavírají se mi tak oči, že si říkám, jestli nemám jít radši spát :D Takže jestli bude tohle povídání ospalé,  tak se omlouvám...


Zase ty koniklece ...

A co že jsem dnes dopoledne dělala? Dávala jsem do kupy všechny resty. Počasí k tomu docela dobře nahrává, je po dešti a docela zataženo, takže jsem se rozhodla, že dnes asi nebudu trajdat po venku (i když procházka po dešti je asi mnohem zdravější než v suchu, kdy je vše zaprášené).

Znáte takové to odkládání věcí, které se vám nechcou a pak se vám jich naskládá tolik, že si říkáte, že už prostě musíte a pak to vše sfouknete během pár hodin. Někdy si říkám, proč to všechno nedělám postupně, kdykoliv dojdu na to, že se to udělat musí nebo by se to udělat mělo. No třeba se polepším.

Taky jsem dnes měla v plánu se vrhnout do nějakého toho pěstování (ano, z pěstitele, kterému vše chcípne jsem se upgradovala na bytový pěstitel nadšenec level začátečník), ale vzhledem k zataženému počasí to nechám na jindy. Každopádně mám nakoupenou dobrou hlínu, pařeniště a semínka meduňky, bazalky a celeru listového a uvidím, co to udělá. Ale asi si nakoupím i nějaké sazeničky a když semínka vzejdou, tak je můžu klidně porozdávat, myslím, že bylinkami nikdo nepohrdne ... Jinak abyste si představili míru mého amatérství, mám tu bazalku, která je už fakt hodně oškubaná a říkala jsem si, ok otrhám a asi už bude po sklizni a budu ji muset zlikvidovat. Chvíli jsem ji nechala  (teda spíš na ni zapomněla) a dnes se dívám jak na ní raší desítky dalších malinkých lístečků... takže si myslím, že jí dám pár týdnů a bude jako nová :) Taky mě nikdy moc nenapadlo, že zbytky z čajů se dají docela dobře použít jako přírodní hnojení, máte s tím někdo zkušenosti?

Dnes je tedy neděle a já už mám třetí den volno, měli jsme jet s kamarádkama na Lysou horu... No každopádně jsem ráda, že se to vše začíná dávat do klidu a snad to tak i dlouho vydrží...

Tři dny utekly jako voda, něco jsem tu zase kutila (no a že ne vždy se vše podaří, o tom nasvědčuje i polička, kterou jsem se jala přetřít, a úplně jsem ji zmršila... no holt i to se stává), a pak teda musím říct, že mám v plánu plno filmů a knih, do kterých se chci pustit. Včera například film Želary a už se nemůžu dočkat knížky. Dále se mi moc líbil dlouho odkládaný film 4 slunce. Aktuálně mám rozečteno Najděte v sobě svého Marťana, kniha o seberozvoji, kterou by jste sice nejradši přečetli jedním dechem, ale je tam tolik zajímavých informací, že člověk ví, že by to měl něčím prokládat, aby je stačil vstřebat. Anebo prostě a jednoduše pak přečtu znovu.

A co děláte vy celé dny? Je možný, že tenhle článek nebude absolutně nikoho zajímat, ale znáte to, člověk má někdy potřebu se ,,vykecat,, .



Irwin

9 komentářů:

  1. A mě to zrovna zajímá:) S pěstováním Ti budu držet palce!:) Taky zrovna amatéruju, tak su zvědavá, jak dopadnu:) Já se teda zrovna dneska rozhodla přečíst ten mrakodrap knížek vedle postele. Zhltla jsem skoro 3 (jakousi starodávnou brožuru o přírodním léčitelství, pak knihu Moc podvědomí - skvělá, a nakonec jsem rozečetla zajímavou krásku - Toulky českou miluností). Tak čekám, že do příštího týdne budu mít hlavu jak balón:) Příjemné vyhlídky:) Joo a ten koláč bych Ti nejradši snědla:P;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :DD Ty jsi prostě zlatá! Děkuju děkuju, tak jsem pak zvědavá, jak ti amatérování dopadne ;) Teda, samý zajímavý výber knížek :)

      Vymazat
  2. Držím palce s pěstěním... :) Tak se na to chystám, tak jsem sama zvědavá, co z toho vzejde. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, no jo, to je vždy překvápko, každý den hned po práci zvědavě běžím, jak se moje pěstování vyvíjí :D docela sranda no :) Tak držím palce, ať vzejde nějaká pěkná rostlinka :D

      Vymazat
  3. Příjemný, oddechový článek! Přidávám se k držení palců s pěstováním, taky chceme zkusit s přítelem zaexperimentovat :D :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé taky děkuju. Super! Je to zábava a s každým novým lístečkem člověku roste pěstitelské sebevědomí :D

      Vymazat
  4. Mně se ohromně líbí ten roztomilý plecháček, hned bych podobný brala! :)

    Želary je úžasný film i kniha, jen pozor, knížka, podle které byl film natočený, se jmenuje Jozova Hanule, knižní Želary jsou povídky (ačkoliv taky krásné, jedna z mých neoblíbenějších knih vůbec).

    Pěstitelství moc fandím. Sama si většinou bylinky kupuji již vzrostlé v květináči. Pár měsíců mi doma dělají radost a postupně je otrhávám, až padnou za vlast úplně. Ze semínek jsem to ještě nezkoušela.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. On to není materiálem úplně plecháček, je z keramiky :) Ale pije se z něj skvěle...

      Na menší záludnost v rozdílu mezi filmem Želary a stejnojmennou knihou jsem přišla asi tak ve čtvrtině knížky :D I u tebe na blogu jsem si to pak přečetla :D Ale nelituji, nakonec má kniha svoje kouzlo, ale na Jozovu Hanuli se též chystám...

      Nějaké vzrostlé bylinky tu mám taky nakoupené, ale třeba meduňka i z obchodňáku by měla vydržet i několik let, tak uvidím ...

      Vymazat
    2. Jo, já byla tehdy z knihy taky vykulená... A nakonec se mi ohromně líbila. :)

      Vymazat

Jestli vás zde něco zaujalo, tak budu určitě ráda za pár slov. Díky :)