24. 3. 2020

Co doma

Ahojte,

tak i já přidávám svou troškou do mlýna, co dělat doma, když nemůžete skoro nic jiného. Asi to pro vás nebude žádná novinka, ale je to prostě jen mé podání a něco na ukrácení (snad příjemné) volné chvíle...

Ještě k tomu všemu mám od čtvrtka dovolenou až do soboty, takže opravdu, snažím se dělat vše možné, aby ten čas byl nějak využitý.

1) Domácí kutilství

Ideální čas doma dodělat všechny resty, já jsem se  dokopala natřít starou dřevěnou židličku na bílo a z výsledku (který člověk nesmí zkoumat moc zblízka, což já nedělám), jsem nadšená


2) Úklid

K těm restům samozřejmě platí uklidit i kde co, já takhle uklízela skříňku v kuchyni a našla jsem zapomenutou sbírku čajů, které se teď myslím budou dost hodit. A to jsem si zrovna nedlouho předtím posteskla, že už mi čaje docházejí, takže proto ta radost...



3) Jídlo

Co jiného dělat, když máte více času, než dobře jíst. Když je člověk ve shonu, tak má tendence se odbývat a tohle je tak ideální čas se trochu vyřádit v kuchyni a dopřát si.


Starý dobrý šumavský chleba s řeřichou a natí cibule z mé ,,okenní,, zahrádky


Opět něco nového bramborové placky s marmeládou (ale ideálně s povidly pokud máte)

4) Četba

Úplná klasika. Tuhle knížečku mi teď dala babička po prababičce (jako by to tušila!), krásně napsaná Česká kronika vytvořená ještě za Rakouska Uherska, ale zatím se čte skvěle


5) Vzdělávání se

Ano, i k tomu je teď ideální čas. Já bych chtěla zlepšit vědomosti týkající se mojí práce, ještě jsem popravdě nezačala, ale jak do toho zabřednu, tak to myslím půjde. A co v čem by jste se rádi vzdělávali vy?

6) Zkoušet nové věci

Je tolik věcí, co člověk může dělat i doma. Já se pustila do domácích nudlí do polívky. Nevím jak u vás, ale u nás doma se nikdy na domácí nudle nehrálo, viděla jsem to poprvé až u ex přítelové babičky, tak jsem si řekla, že taky zkusím, tak jsem zvědavá, jaké budou.


7) Poslouchat rádio

Ale ne žádné zpravodajské, nikdo asi nechce pořád dokola poslouchat omílání toho jednoho tématu, mít nějaký přehled ano, ale ne 24/7.  Takže nalaďte oblíbenou stanici a můžete poslouchat třeba při vaření. Mě se docela osvědčilo rádio Petrov (jihomoravské rádio), staré dobré hity :D

8) Tanec, pohyb

Tanec a pohyb jsou super spouštěči dobré nálady, to víme asi všichni :) Pokud nemáte inspiraci jak začít, můžete zabrouzdat na Centrum tance, tam teď kvůli stávající situaci zavedli online lekce, první týden za dobrovolný příspěvěk, často i latinskoamerické tance pro jednotlivce :)

9) Jak můžu pomoct?

Člověk by ale asi stále neměl myslet jen na sebe. Upřímně jsem si během těchto dnů říkala, jak jsem asi dřív měla celkem hlavu zastrčenou v zadní části těla.

A jak můžete pomoct, no například poslat zmíněný dobrovolný příspěvek na Centrum tance, anebo si koupit pdf verzi Nového prostoru, nebo podpořit jiný váš oblíbený podnik firmu atd, ve fantazii se meze nekladou a možností je opravdu spousta, nejen těch s finanční podporou, klidně se podělte do komentářů...

Je fajn si pročíst třeba lékaře bez hranic, aby člověk věděl, co vše se ve světě děje. A dalším zajímavým projektem jsou Černí koně, kteří vyrábějí tzv. handbiky pro tělesně hendikepované.

A jak se vládní opatření dotkla vás a jak trávíte čas doma?

Zdraví vás,
Irwin


Follow my blog with Bloglovin

6 komentářů:

  1. Jsi skvělá!:) Česká kronika je poklad, slintám nad ní jen z fotky:) Nudličky se chci už dlouho naučit u babičky. Držím palce, ať se povedou! Díky za tipy. Zatím eště chodím do práce, ale v čase řízené dovolené určitě některý z tipů využiju:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To se zdá, ale dík :) O knížce pak napíšu víc jak dočtu!

      Vymazat
  2. Skvělé tipy, kord teď jich není nikdy dost :)
    Mně se vládní opatření dotkla nejvíce v rámci školy - je zrušená výuka až do 15. května :/ Takže čekám a jsem zvědavá, jak to bude všechno probíhat :/

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Teda do 15. května tak to je síla, no, nevím jestli to tak jde napsat, ale užij si volno v rámci možností (i když teď vám asi stejně navalili učivo na doma) a ať ten začátek školy není moc drastickej ...

      Vymazat
    2. Taky mě to překvapilo, že do konce semestru už nebude žádná výuka.. Když si vzpomenu, jak se mi kolikrát do té školy nechtělo, tak teď bych tam šla s nadšením.. Ale snad aspoň to zkouškové nějak půjde :)

      Vymazat
    3. No, tak to držím palce! Snad jo...

      Vymazat

Jestli vás zde něco zaujalo, tak budu určitě ráda za pár slov. Díky :)