22. 2. 2020

Moje Pacifická hřebenovka - Monika Benešová

Ahojte,

dnes článek do mé sbírky knih, které doporučuji - Moje Pacifická hřebenovka (aneb Pacific Crest Trail) od Moniky Benešové.

Knížek od lidí, kteří prošli tuto celkově 4 240 km dlouhou trasu v západní Americe bude asi povícero, nejznámější bude pravděpodobně kniha Divočina od Cheryl Strayedové.

Já si ale na doporučení vybrala tuto, taky mi bylo hodně sympatické, že autorka je v podstatě obyčejná holka původem z Vysočiny.

Pacifická hřebenovka je jednou z nejtěžších tras světa - vede přes sedm americkýcn národních parků, pohybuje se v nadmořské výšce až do 4 000 metrů nad mořem, vede přes hory, pouště, zabere přibližně šest až osm měsíců. Ročně se na ni vydá přes 3 000 lidí, ale dokončí ji jen kolem 180 z nich.

Monika se na svou cestu vydala v roce 2017. Předtím žila nějaký čas v Praze, kde jako novinářka pracující ve stresu začala trpět velkými střevními obtížemi, kdy velkou část dne musela strávit na záchodě. Poté, co se s ní ještě rozešel přítel se rozhodla, že její život potřebuje razantní změnu. A tak si našla parťáka na internetu a vydali se spolu zdolat tuto světově známou trasu.

Co si budem, autorka knihy mi trochu přišla jako taková slečinka, asi ne moje krevní skupina. Ze začátku hodně věcí zařizoval její již zmíněný parťák Rosťa. Na druhou stranu, ta holka si obdiv zaslouží, zvládla to. A ať ji kdo chce pomlouvá jak chce, kdo z nás by tohle vše podstoupil? Přespávat venku, bez vymožeností jako horká tekoucí voda, všejaká havěť, zima, těžký bágl na zádech...

Kniha je napsaná hodně čtivě, někde jsem četla dobré přirovnání - jako novinový článek. Nečekejte žádné romantické popisování krajiny, spíš jen opravdu kudy procházeli, nějaké praktické věci a co vše člověk může na takové cestě zažít.

Tuto knihu doporučuji všem, kteří potřebují k něčemu "nakopnout" (a nemusí to být ani ke zdolání zrovna Pacific Crest Trail). Člověk si řekne, když Monča zvládla tohle, tak co je oproti tomu tento můj maličký sen?

Já osobně jsem člověk, kterého takovéto cesty lákají - ne nic tak velkého, ale prostě na 4 dny někam vyrazit, a jít a jít a jít, klidně i u nás po Česku nebo Slovensku. A co vás, máte taky nějaké takové ambice :)?

Určitě plánuji přečíst ještě nějaké knížky od lidí, kteří se na tuto hřebenovku vydali, nejspíš šáhnu po 151 dnech Pacifickou hřebenovkou anebo i po té Divočině.

Máte nějaké oblíbené knížky lidí na cestách?

Mějte se fajn, Irwin



4 komentáře:

  1. Já jsem s Mončou viděla nějaký rozhovor a má můj obrovský obdiv, že to dokázala :) Mě samotnou podobná cesta láká, jen si pořád nejsem jistá, jestli někdy seberu odvahu :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně, vlastně jediný co ke splnění si takových přání je potřeba je sebrat odvahu, což teda ale dá dost zabrat ...

      Vymazat
  2. To zní jako fajn dobrodružství. :)
    Cesty mě lákají, ale také spíše po Česku a Slovensku. My máme v plánu zrovna to Slovensko - není to od nás daleko a slovenská příroda je neuvěřitelně krásná. Hlavně ty hory.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlasím :) Já nad tím teď před pár dny přemýšlela, a možná se ohledně svých cestovatelských snů držím dost při zemi, ale láká mě vše možné. Ale Česko a Slovensko, to je prostě srdcová záležitost :)

      Vymazat

Jestli vás zde něco zaujalo, tak budu určitě ráda za pár slov. Díky :)