10. 12. 2019

Vánočně

Ahojte,

tak co, ještě těch Vánoc všude kolem nemáte plné zuby?

Ale samozřejmě ani tu by to nešlo bez aspoň trochu vánočního článku. To že je čas rozloučit se s podzimem a přivítat zimu a především pak vánoční čas mi došlo ve chvíli, kdy jsem mamce místo ať pohlídá ten papiňák řekla ať pohlídá ten svařák. To bylo někdy začátkem prosince.

Pravda, trhy začaly v Brně už v listopadu a musím říct, že počet svařáků letos převýšil množství za celé dva roky předchozí, kdyby mi plány nepřekazila nemoc, tak i za tři. Každopádně, pokud někdy chcete zavítat do Brna, tak doporučuji během adventu, to mi Brno příjde nejkrásnější ...

Díky nemoci jsem se zabarikádovala doma a historicky poprvé jsem dárky zabalila dříve než 3 dny před Vánocemi, konkrétně 6. prosince. A že ta nemoc přišla včas, po ulítaném týdnu jsem doma stihla dodělat všechny resty.


Můžete si všimnout, jaký skvělý balící papír jsem ukořistila, s obrázky pana Lady.

Ten týden jsem totiž měla dovolenou a mimo jiné, podruhé jsem se vydala do Mikulova, konkrétně za kamarádkou (je to docela vtipné, že do svých 26 let jsem v Mikulově nikdy nebyla a pak během jednoho týdne hned dvakrát). A nechci se opakovat, ale Mikulov mi znovu nesmírně učaroval. Historické uličky, brzy tma, do toho všude vánoční světýlka. víno... Dlouho jsem neviděla nic kouzelnějšího než západ slunce nad Svatým kopečkem. Škoda že tu atmosféru neumím zachytit fotkami :)



Co v Mikulově není podle mě tolik známé, je tento lom. Od centra je kousek a je tu moc pěkně.



Samozřejmě k Vánocům patří i to cukroví, no my jsme to s mamkou letos vyhecovaly na 4 druhy. Rumové kuličky, rumové kuličky obalované v kakau, a rozpuštěná čokoláda v košíčcích s náplní z rumových kuliček. :DD
A jako 4. druh jsem dělala štafetky, protože si jeden člen osazenstva usmyslil, že by je chtěl. Ušlehaný sníh se mi po překlopení nevykydl na hlavu, což beru jako úspěch, horší to ale bylo s krémem. Během chvilky nepozornosti se mi z něj vytvořil jeden velký cucek, který jsem následně trochu naředěním mlékem zachránila, abych z něj pak po přidání másla mohla vytvořit několik stovek malých cucků. No nelítostné a urputné mixování mixérem naštěstí situaci jakž takž zachránilo. Výsledkem bylo asi tak osum štafetek, leč vcelku chutných.

Pokud bych ale měla vyzdvihnout vrcholné dílo mého cukrářského umění, tak jsou to tyto roztomilé hříbečky, které jsem dělala u taťky, přikládám k nim i recept :)


V čem jsem se ale letos pochlapila, tak je výroba dárků (já je vždy spíš kupovala než vyráběla), ono když si člověk dárky brzy nakoupí, tak pak má i čas tvořit ... Dělala jsem svíčkyv (což mě opravdu hodně bavilo a plánuji v tom pokračovat), domácí granolu a ráda bych ještě stihla domácí paštiku a náramky z minerálů ... A co vy, máte ještě nějaké tipy na vyráběné dárky?


No nic, mám ten dojem, že jsem se na téma Vánoce prozatím vykecala dostatečně, tak užívejte adventu a mějte se skvěle ... A vy, kteří máte pocit, že jde plno věcí proti vám, aby jste se měli fajn, tak si to i tak zkuste udělat pěkné. Není to jednoduché, ale taky se snažím, tak snad se nám to aspoň trochu povede...

Irwin

P.S. Malinko jsem si pozměnila rubriku Irwin aneb povídání o mně, takže kdyby to někoho zajímalo, tak ať se mrkne.

6 komentářů:

  1. Mikulov je nádherný, navštívila jsem ho sice jen dvakrát, ale pokaždé jsem z něj byla nadšená a vůbec by mi nevadilo, kdybych se tam někdy na chvilku přestěhovala :) A souhlasím s tebou, že vánoční trhy v Brně jsou nejkrásnější :)

    Another Dominika | Ze sekáče

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky by mi nevadilo chvíli tam bydlet, je tam božský klid...

      Vymazat
  2. Brno jsem chtěl v adventu navštívit, líbí se mi jako město, a v adventní době jsem ho ještě neviděl. Ale už to asi nedopadne...
    Měj klidný předvánoční čas. Pavel

    OdpovědětVymazat
  3. Děkuji moc, tobě taky! Když se člověk obrní proti množství lidí, ta je to fajn, tak třeba příště :)

    OdpovědětVymazat
  4. Aaaaa ten balicí papír je překrásný!:) V jakém papírnictví jsi ho sehnala?:) A ty houbičky jsou totálně roztomilé:))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :D v místním papírnictví ale ted jsem o zahlédla v i DMku! Díky :)

      Vymazat

Jestli vás zde něco zaujalo, tak budu určitě ráda za pár slov. Díky :)