5. 12. 2019

Mikulov a Pálavské vrchy

Milí čtenáři a kolemjdoucí,

nedávno jsem psala, že příští týden bude deníčkový článek za listopad, ale když jsem se teď nad tím tak zamyslela, od posledního deníčkového článku, což bylo 7. listopadu, mi všechny dny neskutečně splývají.

A tak jsem se rozhodla, že tentokrát napíšu jen o svém posledním výletu 28. a 29. listopadu. Byla jsem v Mikulově a trošku jsme si prošli Pálavu.

Kolem Mikulova jsem vždy jen projížděla a upřímně jsem od tohoto vinařského městečka moc nečekala. A to je asi vždy nejlepší. Mikulov nakonec mile překvapil. Krásné historické městečko, atmosféra Svatého kopečku byla magická, nevím, jestli to bylo jen mlhou a melancholickým počasím, ale opravdu ten kopec a všechny budovy zde měly magický nádech.



Svatý kopeček

Problémem cestování v listopadu je, že dost památek je zavřených - tak například Kozí hrádek, Židovský hřbitov... Alespoň jsme nakoukli přes zídku. Dalším pěkným místem byl zámek. Ten jsme navštívili až večer, což je ale dle mého názoru dobře, protože jak byl celý osvícený a i celé město, zanechalo to na nás podle mně mnohem větší dojem, než kdybychom zde byli ve dne. Anebo to bylo i vínem, Pálava, jak jinak ...

Z podniků pak doporučuji (Ne)Vinnou kavárnu nebo vinárnu Amici Miei, kde bylo příjemné prostředí i obsluha.

Kozí hrádek

Vtipné dveře


Druhý den, tedy v pátek, už to s počasím nevypadalo tak dobře, nasadili jsme tedy pláštěnky a vyrazili. Cílem byly Dívčí hrady neboli Děvičky. Pokud máte radši kratší trasy doporučuji cestu z Pavlova, za pár desítek minut jste v cíli. Delší trasa je pak z Dolních Věstonic

Já si vždy říkala, že během sychravého podzimu a zimy se moc cestovat nedá, v létě a na jaře je to lepší ... ale ... neskutečně si zatím atmosféru podzimu a zimy užívám, a k některým místům se to vyloženě hodí. Třeba právě k Dívčím hradům, a navíc, nikde ani noha. Pak doporučuji cestu malinko protáhnout k nově zpřístupněné cestě k vysílači. Odtud je to jen 3,5 kilometru na Sirotčí hrádek, tam jsme se už ale nevydali a zamířili jsme nazpět.

Děvičky

Děvičky


Hurá k vysílači na nejvyšším bodu Pálavských vrchů, Děvíně.



Pár posledních výhledů 


Na závěr bych už jen přidala jedno pálavské strašidlo ...

A pak už jen domů. Pálava je krásné místo, já jsem ji poprvé docenila asi až teď.

A co vy, máte nějaké zajímavé turistické tipy kam vyrazit v těchto končinách?

8 komentářů:

  1. Mikulov má moc ráda, ale nikdym i nevyšlo právě na samotné Pálavské vrchy. Moc krásný fotky a boží pláštěnka.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak snad příště, určitě to za to stojí. Dík :) :D

      Vymazat
  2. nice post dear :) I follow you on gfc #5 , follow back?

    https://bubasworld.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  3. Krásný výlet, máš hustou pláštěnku. :)

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo díky, tu jsem dostala od mamky, protože ta ji taky od někoho dostala a nechce ji nosit. Nechápu proč :D

      Vymazat
  4. Pálavu miluju, ale znám ji pouze v létě. V zimě jen z dálky z dálnice, s bílou čepicí 🙂.
    Prima výlet

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Též děkuji za návštěvu na blogu, jo bylo to fajn...

      Vymazat

Jestli vás zde něco zaujalo, tak budu určitě ráda za pár slov. Díky :)