29. 7. 2019

Výšlap na Lysou horu

Milí čtenáři a kolemjdoucí,

nějaký ten měsíc jsem ne neozvala. A když už jsem se rozhodla to v červenci napravit, už to vypadalo, že mi kiksl noťas. Naštěstí to dobře dopadlo. Nedokážu říct, jak často sem na blog budu psát, a proto ani nebudu dělat žádné plané sliby. V pátek nastupuji do nové práce, takže bude hodně změn a netroufám si odhadnout, jak budu mít na psaní na blog čas a chuť.

Ale k nadpisu článku. Chtěla bych se s vámi podělit o výlet do Beskyd, konkrétně pak na Lysou horu. My vyrazili do Frýdku-Místku, a odtud do Malenovic na hotel Bezruč. Starší komunistický hotel, ale na výšlap na Lysou ideální. A proč ideální? Protože za 2 minuty jste v lese a po turistické značce to průměrně zdatným turistům zabere něco přes 2 hodiny, nejpomalějším důchodcům něco kolem 3 hodin (říkala paní recepční).

Ale nenechte se zmást, stoupání je to slušné a člověk si při něm dá do těla. Výhodou je krásná okolní příroda a hojně obrostlé borůvčí. A samozřejmě, největší odměnou jsou ty panoramata! (a vychlazený Radegast! popřípadě obří kynutý borůvkový knedlík za pár desítek korun).

A jak vypadal náš výlet? Bylo horko, takže když jsem s vyplazeným jazykem dorazila konečně! do cíle, okamžitě jsem zevelela, že jdeme na zmíněného Radegasta a až pak se budeme kochat výhledy ze všech stran. Jenže, z nějakou dobu klidných mraků začaly pomalu ale jistě šlehat blesky, a tak jsme se nestihli kochat ze všech možných stran, ale raději jsme začli pelášit směrem dolů, protože hlášené deště měly být dlouhé a vydatné.

Ale i tak jsme si to nahoře užili. Beskydy jsou (ostatně jako většina hor) nádherné a ty kopečky v dálce všude kolem za ten výšlap opravdu stojí.

Cesta zpět byla opravdu strašidelná. V lese se setmělo a vítr taky slušný. A jak už to tak bývá, minuli jsme řadu pomníčků osob, které zde zahynuly. Naštěstí jsme zdárně dorazili k hospodě u Veličků - 200 let starý malý hostinec, kam chodil na Radegasta i Petr Bezruč. A odtud už to bylo jen kousek na hotel.






 suvenýry nesmí chybět ...

Po tomto výletě jsme se kochali okolní přírodou v okolí našeho ubytování ještě pár dní, poslouchali místní jak mluví o medvěděch, krkavcích, a pak nám nezbylo, než jet zase domů.




A tyhle následující fotky fotil přítel, vím že to není moje práce, ale tolik se mi líbí, že je sem prostě musím dát :D




náprstník

A jaký je váš oblíbený výšlap? Ráda se inspiruji. Po letech (to jsem jako malá trávila vždy nějaký ten týden o prázdninách v Nízkých  Tatrách, tam kde lišky, nebo spíš medvědi, dávají dobrou noc) jsem zjistila, jak mi ty hory vlastně chybí.

A na závěr, fotka upozornění na svině.


Zdraví vás,
Irwin

4 komentáře:

  1. Krásné fotky, musel to být povedený výlet :))

    OdpovědětVymazat
  2. Krásné fotky, ten náprstník je hrozně krásný a už jsem ho takle v přírodě neviděla hrozně dlouho.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkujem, já v Brně taky moc ne, ale v Beskydech jsme na něj naráželi docela často.

      Vymazat

Jestli vás zde něco zaujalo, tak budu určitě ráda za pár slov. Díky :)