27. 7. 2019

Když v červenci publikujete nedopasný článek z dubna

Duben 

Ahojte, vůbec nevím čím to je, ale úplně mě přešla chuť na blogování, ona mě po většinu měsíce přešla chuť úplně na všechno ... Přesto se v dubnu sešlo pár zajímavých věcí, o které bych se s vámi chtěla podělit...

Přednášky
Na fejsbůku jsem si vyhlídla za duben dvě přednášky, o Čínské medicíně a o Cestopisné přednášce o Rumunsku. Zaujalo mě především Rumunsko, přednášejícím byl asi třicetiletý charismatický Ondřej Landa, absolvent antropologie, etnograf, dříve cestující po celém světe, aby se nakonec usadil v české vesnici  Šumice v Rumunsku. Zde žije ve své malé kolibě na okraji lesa, kde se snaží být pěstováním rostlin a chováním zvířat soběstačný, popřípadě využívá služeb vesnice, kde ale všichni zbylí obyvatelé žijí stále po "staru". Není tak třeba problémem vidět obyvatele orat pole s  krávou nebo volem.

Přednáška byla především o jeho cestě rumunskými Karpaty, kdy společně se svou japonskou manželkou, 1,5 roční dcerou a koněm ušel něco přes 400 kilometrů. Neměli žádný cíl, ale putovali jen pro samotou cestu. Přednášky tohoto člověka doporučuji, je to náhled do zcela alternativního způsobu života oproti dnešním zvyklostem v České republice. Z této cesty vznikla také kniha s názvem "Pomalu s miminkem a koněm v páteři Karpat". Tu jsem si samozřejmě koupila, protože mě země "Sýrů a mléka" už nějakou dobu zajímá. Kromě nějakých těch popisů krajiny zde Ondřej hodně hovoří o různých náboženstvích, a jak to tak bývá, trochu i o sobě. Každopádně, kdyby se někdo na přednášku dostal a zaujala by ho, kniha není vůbec špatná.


Výlet
A takto to dopadá, když se vydám na zámek, stejně mě nejvíc zaujme příroda, zámek Lysice a zámecká obora.




2 komentáře:

  1. Příjemné fotky přírody:) ...a vítej zpátky!:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Připadám si jako hrozná ostuda, protože zrovna tvůj blog čtu pořád pravidelně, ale co jsem přestala psát sem, tak jsem ti nenechala ani jeden komentář o.O Děkuju :)

      Vymazat

Jestli vás zde něco zaujalo, tak budu určitě ráda za pár slov. Díky :)