19. 2. 2019


Ahojte.

Někdy nemám příležitost zajít si na oběd a navíc v různých kantýnách je většinou zboží předražené, když není předražené tak je jídlo nezdravé a když není nezdravé tak je předražené a tak stále dokola. Nu a proto si chystám často svačiny - mám to co mi opravdu chutná a ne za moc korun, sama si třeba oběd navařím doma.

Teď v únoru jsem ale svačinování myslím pozvedla na nový level. Na šicím stroji jsem si ušila látkový pytlík  (který měl prvotně sloužit místo mikrotenových sáčků při nákupech, ale dá se využít tak i tak).

A pak jsem narazila na blbuvzdorný  návod (což bylo přesně to co jsem potřebovala) na povoskovaný svačinový ubrousek, který je díky vosku dobře stíratelný, drží dobře tvar a zabalíte do něj kde co. Určitě jste už o této vychytávce slyšeli.


Výroba ubrousku je tedy velice jednoduchá. Usřihnete si kus látky (já zvolila rozměr 35 cm x 30 cm) ideálně entlovacími nůžkami (ty s těmi zoubky). Ale jde to prý i s klasickými nůžkami, díky vosku se pak látka netřepí. Vystřiženou látku si rozprostřeme na pečící papír na plechu. Nastrouháme na ni obyčejný včelí vosk. Dáme do trouby o cca 60 až 80 stupních a čekáme, než se vosk rozteče. Můžeme mu pomoci příborovým nožem (dá se použít i malířský štětec, ale příborák bohatě stačí) a rozetřeme, aby byl vosk na každém kousku ubrousku. Pak necháme zaschnout a hotovo. Buhužel jsem nějak ztratila návod, podle kterého jsem postupovala, ale na internetu je toho plno, tak například tu

Já jsem si zakoupila můj oblíbený Strážnický modrotisk, což je typická česká látka. Ve Strážnici je na něj patentovaná ruční dílna - se školou jsme zde byli na exkurzi. Pokud si chcete koupit něco typicky českého, tímto nesáhnete vedle. Je to ale vcelku drahá záležitost, já jsme tedy využila alespoň imitaci ...


Když tyto dva výrobky vezmeme dohromady, myslím si, že bych byla dobře vybavena i v 1. třídě, kdy tyto pytlíky a látkové ubrousky měli téměř všichni a minimálně paní učitelka by ze mně měla velkou radost. A kdybych to měla uvést, aby to bylo aktuální do dnešní doby, máme tu i velkou zero waste vychytávku, která se dá využít i při těch nákupech ...

Zdraví vás,
Irwin

6 komentářů:

  1. Parádní! Díky za inspiraci. Ten povoskovaný ubrousek podle Tvého návodu určitě vyzkouším!:)

    supice
    www.supice.blog.cz

    OdpovědětVymazat
  2. Moc pěkné, svačiny tedy nosím v dózách, ale látkové pytlíky používám na pečivo apod. :)

    SmileThess

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo na krabičkách taky jedu, to je klasika :)

      Vymazat
  3. látkové pytlíky jsou super. A ten modrotisk chápu :) moje máma měla ještě pravé modrotiskové šaty, bývalo to v modě a asi levnější, než by to vyšlo dnes:) malířka BLOGUJE

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :) Dneska bych si to asi jako látku na oblečení nevybrala, ale na bytový textil a různé dekorace je podle mě modrotisk fajn :) Ale dřív to asi bylo v módě, to věřím. Škoda, že mi nejde otevřít odkaz, co jsi dala do komentáře :/

      Vymazat

Jestli vás zde něco zaujalo, tak budu určitě ráda za pár slov. Díky :)