15. 1. 2019


Hodně lidí si píše wishlisty a tak jsem si řekla, proč bych si tu nemohla svůj alespoň zpětně zhodnotit. A je to docela zajímavá podívaná, co se z pohledu nenakupování zbytečností týká. Někdy v říjnu jsem si tedy udělala seznam věcí, co bych si chtěla koupit a needlist - věci co potřebuji. V ten měsíc jsem utrácela docela dost, no a začal působit Diderotův efekt, o kterém jsem již psala. Když jsem na seznam narazila před pár dny, nestačila jsem se divit.



A jak to tedy dopadlo?



Ze všech věcí, co jsem si přála, jsem doopravdy potřebovala jen jednu, a to zimní bundu, kterou jsem již měla v dezolátním stavu. Dále druhou věcí, kterou jsem si z tohoto seznamu koupila je palestina šátek, který myslím že hodně vynosím.

- zimní boty - objevila jsem jedny asi tři roky staré, a zjistila jsem, že vůbec nejsou špatné, takže teď je s radostí a nadšením nosím téměř pořád
- šála - vyhlídla jsem si jednu na slevomatu, ale ve finále nepotřebuji, mám tři
- kabelka - momentálně mám čtyři kabelky - jednu větší na normální nošení, menší a dvě malinké - spíše na plesy a podobně, plus mám dva batohy, které nosím docela často. Tudíž další kabelka není vůbec potřebná.
- tričko - chtěla jsem si ho koupit jen tak pro radost - blbost, triček mám dost
- kalhoty černé - mám jedny plus jedny takové slušnější, černé kalhoty vynosím hodně, na druhou stranu mám i dvoje rifle plus další kalhoty, koženkové a tak podobně, a kdybych si koupila 3. černé kalhoty, ostatní by jen ležely ve skříni - další černé tedy nejsou potřeba
- řetízek se stříbrným kroužkem - ten jsem si vyhlídla u vlogerky Wee, paradoxně, u videa o minimalismu, zase zbytečnost, již dva stříbrné řetízky mám

A to je konec mého sáhodlouhého popisu na téma wishlist :D Teď si plánuji dělat seznamy na věci více nemateriální. Každopádně, zde je ukázka, jak je dobré si od nákupu věcí dát odstup. 

4 komentáře:

  1. Tak tohle je moc pěkný článek :) A užitečný, něco takového by podle mě mělo dělat vícero lidí, aby si to każdý uvědomoval, kolik toho nepotřebuje. Moc pěkné❤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máš naprostou pravdu. To jej jen taková drobnost, ale díky :)

      Vymazat
  2. Anonymní05.02.19 7:03

    Super článek!:) Víc takových dam, prosím!:)

    supice
    www.supice.blog.cz

    OdpovědětVymazat

Jestli vás zde něco zaujalo, tak budu určitě ráda za pár slov. Díky :)