20. 8. 2017

Nedvědice, Pernštejn

Né že bych sem chtěla cpát každičký svůj krok, ale vesnička Nedvědice na Vysočině s nad ní tyčícím se hradem Pernštejnem je tak nějak kouzelná a pořád se k ní musím ve vzpomínkách vracet. Protože má někde ve mně svoje malé místo, rozhodla jsem se, že jí věnuju celý příspěvek. Nebojte, o strohá data vás ušetřím.

Nemám ponětí, kolik vás z Brna a okolí toto místo navštívilo, ale tak nějak tuším, že to bude povícero. Ale nevadí, aspoň mi můžete sdělit vaše zážitky a dojmy, zda na vás místo taky tak silně působí, popřípadě si osvěžit vzpomínky. Ostatní si třeba potěšíte oko nad pár fotkami.

Myslím, že největší kouzlo vesnice Nedvědice (odkud je nejlepší a nejrychlejší přístup na hrad) tkví v tom, že jej obklopují zalesněné kopce, takže můžete mít pocit, že kolem vás je civilizace pomálu a dokážete si představit, jak se tu žilo v dávných dobách. Pak je tu samozřejmě nádherný výborně dochovaný hrad, který je typický dřevěným uzavřeným mostkem mezi částmi hradu.





Tato pevnost vlastně nebyla nikdy dobyta, ani cílevědomými Švédy! Není se co divit, než dojdete ke vchodu, musíte projít 5 nádvořími a po nich na vás čeká padací most. A pak jsou tu věci jako točitá schodiště. Interiér je překrásně a detailně vyzdoben (takže vám bude téct slina nad umělým dortem nebo třeba hrozny) a vypadá tak ještě víc načinčaně.


Co mě uvnitř hradu zaujalo nejvíc, je tato knihovna. Smutné je, že většina svazků je v němčině nebo jiných cizích jazycích. A tam vlevo je vycpaný poslední nalezený vlk (mám dojem že říkala na Moravě, ale ruku do ohně za to nedám). Je pěkně opelichaný a nemá ani ocas chudák, protože mu ho prý návštěvníci tak nějak utrhli. A před vstupem do knihovny je vcelku rozsáhlá sbírka vycpaných zvířat. Je fajn mrknout na zvířata, které jste nikdy takhle zblízka neviděli.

Radostně jsem zaplesala nad velikým obchodem s minerály na jednom z nádvoří, takže mineralogové určitě ocení. Pořídila jsem si svůj první šutřík, a můžu říct, že mě to baví, pěkně jsem mu určila jeho účel a jednou mi i pomohl. Časem bych si chtěla pořídit další.


                                       Potůček Nedvědička

Dále co jsme už bohužel neabsolvovali, je Nedvědická naučná trasa a centrum Eden v Bystřici pod Pernštejnem, což je skanzen života na Vysočině.

Opět zde není problém se přímým autobusovým spojem dostat z Brna do Nedvědice a pak dále do Bystřice, takže velké plus.

2 komentáře:

  1. To je úžasné. Byla jsem tak když jsem byla hooodně malá ještě jsem chodila do školky a také jsem si tam pořídila můj první kámen ! Ametyst, koupila mi ho babička a mám ho do ted. Od té doby sbírám kameny. Když jsem měla no můžeme tomu říkat "přestávku" puberta a tak dále tak jsem na ně úplně zapomněla jako bych byla někdo jiný. Jednou jsem můj první kámen pak našla na půdě v krabici a úplně mě nakopnul (obrazně řečeno). Od té doby se sbírání kamenů věnuji naplno zase :) až do ted.
    Takže asi se prodávají na hradě speciální a vyjímečné kameny ! :D Je to krásné místo, chtěla bych se tam někdy ukázat znovu. Bohužel nebyla příležitost a to jsem kousek od Brna .

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já měla v dětství mini mini sbírku (jestli se tomu tak dá říkat :D), ale vůbec nevím, kam to přišlo :/ ale chci si časem ještě tak ze dva pořídit, jsem ráda, že ti to připomnělo pěkné vzpomínky, krásné místo to určitě je, někdy se tam ráda taky znovu podívám i když jsem tam byla letos :)

      Vymazat

Jestli vás zde něco zaujalo, tak budu určitě ráda za pár slov. Díky :)