28. 3. 2018

Malý princ - Mark Osborn, 2015

Asi by mě nenapadlo vám představovat knížku, protože už jste ji buď četli anebo jste o ní slyšeli víc než dost (ale kdyby náhodou ne, napsal ji pán s poměrně dlouhým jménem -  Antoine Marie Rogerde Saint-Exupéry nebo jednoduše hrabě de Saint-Exupéry v roce 1943). Co jsem si ale dovolila s vámi více sdílet je film Malý princ. Možná je skoro stejně známý jako kniha a já jsem zase opět jednou objevila Ameriku, ale když už jsem se rozhodla, že o knize nebudu psát z výše uvedených důvodů, budu psát alespoň o filmu, který tu určitě chci mít.

 
Malý princ z roku 2015 je zajímavě zpracován formou příběh v příběhu, takže kromě klasiky, dostaneme i novou dějovou linku a v tomto případě myslím si extra přidanou hodnotu. Malá holčička žije se svou šílenou matkou, někdo by možná řekl jen ambiciózní. Plánuje dceři každý krok a její budoucnost už má přesně vykreslenou. Není divu, že tak holčička pomalu neví, co je to dětství a zábava. To se však má změnit, když se přestěhují do města, aby zde dívka mohla chodit na prestižní školu. Jejich sousedem je prapodivný stařík, letec, kterému nedělá problém na zahradě nastartovat letadlo a dospělí ho jednoduše nudí. Díky tomu si ale nemá s kým povídat o dobrodružstvích, které zažil a především, o Malém princi. A tak zde vzniká prostor pro další neobyčejné přátelství.


Musím říct, že celý film je stejně srdcervoucí jako kniha (bulela jsem už u pasáže s malováním beránka, nějak mě to celé dojalo :D). Animace je určitě ideální volba, hraná forma by pohádkovost a kouzlo knihy asi nedokázala zachytit. Při převyprávění knižní předlohy se můžete těšit na originální ruční animaci, kde je hodně používán papír a i původní kresby jsou samozřejmě zachovány.

Příběh je o nalinkovaném scénáři, který nám svět nachystá a o bojování proti němu, o tom jak můžeme být slepí, ale přitom se stačí na svět podívat jen dětskýma očima a vše nám musí být hned jasné. O tom vypráví návštěvy na asteroidech a jejich prapodivných obyvatelích, ve filmu ale byly hodně nechci říct odbyty, ale zkráceny a některé asteroidy úplně vynechány, takže těžko říct, jak člověk pochopí, pokud nečetl knihu, takže určitě doporučuji napřed přečíst. Velice zajímavý je i začátek filmu, tak jednoduché pravidlo a stejně se jím kolikrát neřídíme....

Abych řekla pravdu, někdy si připadám jako ten bláznivý stařík alias Exupéry, který je dítětem i v dospělosti (naposledy, když jsem jedné osobě z rodiny řekla, že bych si chtěla přečíst něco od Julese Verna, přičemž na mě tato osoba zpočátku koukala tak, že si z ní určitě dělám srandu o.O), a proto je mi celý příběh vcelku blízký.

Režisérem je Mark Osborn, který natočil i Kung Fu Pandu.

Moc se mi líbily tyto dvě zajímavosti, které jsem našla na csfd:
  • Režisér filmu Mark Osborne se přestěhoval s rodinou do Paříže jen proto, aby mohl na plátně převyprávět svou oblíbenou knihu, která mu kdysi zachránila milostný vztah. Knížku četl až jako dospělý, i tak ale pro něj znamená mnoho. Dala mu ji totiž jeho budoucí žena, v době, kdy oba studovali vysokou školu a snažili se udržet vztah na dálku. „Malý princ nás dal znovu dohromady," přiznává režisér.
  • Když Malý princ čistí komíny, jedná se o odkaz na část knihy, nezmíněnou přímo ve filmu, podle ní princ na své planetě pravidelně vymetá sopky. 
Malý princ je kniha, o které by se člověk mohl rozepisovat na mnoho stránek, jak je zvláštní a jedinečná, ale to já tolik nechci. Podobných a určitě mnohem lepších slohů už existuje plno a navíc si na ni každý musí udělat názor sám. Jsem ale moc ráda, že získala takto obstojnou filmovou podobu.

Doufám, že to nebylo celé moc zmatené a zbývá mi se jen zeptat, jestli jste film viděli i vy a jak se vám popřípadě líbil?

Irwin

1 komentář:

  1. Jé, tadyten film je boží! Musím přiznat, že jsem k němu byla dlouho skeptická, ale když jsem se k němu konečně odhodlala, byla jsem nadšená. Krásně vystihuje ty nejpodstatnější a nejhezčí věci z knížky, dává toho spoustu navíc a přitom si pořád drží toho ducha, jako má knížka, a navíc ta animace je krásná. No, měla bych se na něj podívat zase znovu. :)

    OdpovědětVymazat

Jestli vás zde něco zaujalo, tak budu určitě ráda za pár slov. Díky :)